vrijdag 6 maart 2015

Internet..

Internet...
Zonder kunnen we al bijna niet meer en als we horen dat we op vakantie gaan en er is geen internet... nou, dan wordt er nog wel even gekeken of er elders misschien wel internet of wifi is..

En zo ben ik ook niks anders dan de gemiddelde Nederlander en vind ik het heel prettig dat ik zo  nu en dan gebruik kan maken van het internet. Het gevoel dat je op de hoogte bent van alles wat reilt en zeilt in de omgeving van werk en privé....

Nu is het in Hongarije wel al een stuk beter met het internet, maar zo optimaal als thuis helaas nog niet. Tuurlijk, in de grote steden is internet net zo snel en gebruikelijk als thuis maar op het platteland, het deel van Hongarije waar de huisjes staan, is dit iets minder gebruikelijk. Nu hebben we via via gehoord dat er internet is via een antenne, een dongel of via de schotel.. Ook de prijzen zijn erg gevarieerd...  Voor ons kwam de oplossing via Vodafone. Een router met een prepaid kaart. Geweldig! Internet! en dat in Harkakotony, het huis dat midden op de poesta ligt!... Het was even uitvogelen hoe het precies werkt, telefoon gesprekken met gefrustreerde partner maar naar een klein poosje werkte het prima! Zo... ik kon de mail weer lezen, lekker appen en volledig  op de hoogte blijven, alsof de wereld zou vergaan als ik niet bij zou blijven....

Het internet... Het is handig, praktisch en vooral tijdrovend... Soms is het dus ook best wel lekker als er géén internet is, eindelijk weer tijd voor een goed boek of gewoon lekker te genieten van de zon en natuur.....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten